Blogs en Opinies

Hier vindt u blogs en opinie-artikelen van Value@Stake:

14 februari 2017: De groenezeephelling van Blokker

In een familiebedrijf ligt bemoeienis van de aandeelhouder altijd op de loer. Dat stelt hoge eisen aan de topmanager. Zijn leiderschap en regie moet hij elke dag laten zien. Want voor je het weet glijd je uit over de groene zeep.

2 februari 2017: De echte like verdienen

Mariska Rebel is student communicatiemanagement aan de Hogeschool Utrecht. De afgelopen vijf maanden liep zij stage bij ons bureau. Over haar bevindingen en communicatie-inzichten na deze vijf maanden schreef zij deze blog.

1 december 2016: WHITE PAPER Communicatie bij insolventie

Bij (dreigende) insolventie van een onderneming en een eventueel daarop volgend uitstel van betaling (surseance) en faillissement met of zonder doorstart, is er een spanningsveld tussen verantwoording en openheid enerzijds, en geheimhouding anderzijds. De vraag hoe vorm te geven aan mission-critical communications – strategische communicatie die de missie, het waardedoel van uw organisatie ondersteunt – doet zich dan in alle hevigheid voor. In elke fase – insolventie, surseance, faillissement – spelen andere belangen en hebben andere belanghebbenden een meer of minder prominente rol. En dat ook nog vaak in een emotionele setting, die – als u het treft of niet treft, het is maar hoe u het bekijkt – door de media met veel schijnwerpers wordt belicht. Dan wordt het pas écht een achtbaan.

24 november 2016: De kaasschaaf van de nieuwste Blokker (2)

Een vervolg op de blog van 10 mei dit jaar, waarin Michael Renssen zich na een half jaar afvraagt of die “radicale transformatie” nu komen gaat of niet, en of we er nog iets van gaan horen …

31 mei 2016: Het dak van Roland Garros

Een tennistoernooi ligt twee dagen stil vanwege de regen. Wat heeft modern stakeholder-management daarmee te maken? Michael Renssen legt het uit.

10 mei 2016: De kaasschaaf van de nieuwste Blokker

Wie gaat Blokker uit het dal halen? Rob Heesen of Sarah Jessica Parker? Michael Renssen geeft aan dat aan deze keuze nog een andere vraag voorafgaat.

18 april 2016: Voor het Blok…

Never mind the questions, here are the answers! Edwin van Wijk over de valkuilen van woordvoering op camera.

14 maart 2016: We gaan dood … allemaal!

Yarden of Monuta? Michael Renssen analyseert de consumenteninzichten achter de reclame voor uitvaartverzekeringen.

8 februari 2016: Waarom u niks begrijpt van de journalistiek (en dus keer op keer uw neus stoot)

Aan de hand van drie kernbegrippen – feiten, hoor en wederhoor en objectiviteit – legt Arjan Zweers uit waarom zo veel bedrijven teleurgesteld zijn in hoe er over hen geschreven wordt.

22 januari 2016: Geregeld! Of toch niet?

Overheden denken vaak zaken geregeld te hebben, maar komen er vervolgens schrijnend achter dat het publieke draagvlak gering is. Jacqueline Heere vertelt hoe dat komt.

19 januari 2016: Vertel, leg uit, laat zien!

Neem stakeholders mee in uw perspectief op de toekomst. Het delen van uw visie en strategie wekt  meer vertrouwen dan uw resultaten uit het verleden.  Edwin van Wijk legt uit waarom.

14 januari 2016:  “De jeugd van tegenwoordig weet niet wat-ie wil”

Francis Bak heeft het afgelopen halfjaar als account-assistant stage gelopen bij ons bureau en sluit deze periode vandaag af met een zeer persoonlijke kijk op haar toekomst.

12 januari 2016: Wasmiddelen en Tom de Ridder

Michael Renssen over de irritatiefactor in zakelijke advertising. Is dat nou effectief?

21 december 2015: Welke waarde benadrukt de Rijksoverheid voor zijn personeel?

Over hoe het koersvaste arbeidsmarktverleden  nu als een molensteen om de nek van de Rijksoverheid hangt. Welke oude en nieuwe waarden zijn in het geding?

17 december 2015: Werken bij merken?

De economie trekt weer aan, er zijn weer mensen nodig in uw organisatie. Michael Renssen beschouwt de zin en onzin van merkdenken bij arbeidsmarktcommunicatie.

14 december 2015: In de media 1: Anouchka van Miltenburg, gemiste kansen

Rik Rensen analyseert de wijze waarop  Anouchka van Miltenburg afscheid nam als voorzitter van de Tweede Kamer.

11 december 2015: Ligt de toekomst van de Europese luchtvaart in handen van het Nederlandse EU-Voorzitterschap?

Jacqueline Heere kijkt vooruit naar het Nederlandse EU-voorzitterschap en ziet kansen voor gerichte PA-activiteiten.

7 december 2015: De stijl van de leider 1

Rik Rensen in interview met Harold Krijnen, HR directeur van het COA. Hoe communiceert een organisatie die zo heftig in beweging is als het COA?

30 november 2015: Wie de jeugd heeft …

Michael Renssen over jongeren en hun behoefte aan digital experiences bij financiële dienstverleners.

25 november 2015: Als je je hand niet uitsteekt wordt er een Zenmeester vermoord …

Edwin van Wijk over het belang van de chaostheorie bij strategische communicatie.

19 november 2015: Vertel me je verhaal. Ik wil je vertrouwen.

Arjan Zweers sluit aan bij de gruwelijke actualiteit in Parijs en stelt de vertrouwensvraag.

1 maart 2015: Aandeelhoudersactivisme? Doe er wat aan!

Edwin van Wijk betoogt waarom bij aandeelhoudersactivisme een aanvallende strategie vaak de beste verdediging is.