WHITE PAPER: communicatie bij insolventie

door Michael Renssen en Edwin van Wijk

Bij (dreigende) insolventie van een onderneming en een eventueel daarop volgend uitstel van betaling (surseance) en faillissement met of zonder doorstart, is er een spanningsveld tussen verantwoording en openheid enerzijds, en geheimhouding anderzijds. De vraag hoe vorm te geven aan mission-critical communications – strategische communicatie die de missie, het waardedoel van uw organisatie ondersteunt – doet zich dan in alle hevigheid voor. Op 17 november jl. organiseerde Value@Stake hierover een expert-panel, waaraan curator Marc van Zanten en journaliste Barbara Rijlaarsdam deelnamen. otr-november-2016

 

Tijdens elke fase – insolventie, surseance, faillissement – spelen andere belangen en hebben andere belanghebbenden een meer of minder prominente rol. En dat ook nog vaak in een emotionele setting, die – als u het treft of niet treft, het is maar hoe u het bekijkt – door de media met veel schijnwerpers wordt belicht. Dan wordt het pas écht een achtbaan.

Click hier om het white paper te downloaden.