• ALLES IS LIEFDE! (EN LIEFDE IS ALLES)

    Edwin van Wijk Managing Partner

    Gisteren viel op LinkedIn mijn oog op een filmpje dat was onderscheiden met een Award. Het liet doodgewone mensen zien, die op camera antwoord moesten geven op de vraag: “Why do you matter?” En niemand kwam daar uit, en iedereen vond het tamelijk ongemakkelijk die vraag te beantwoorden. Daarom werd ze vervolgens gevraagd een brief voor te lezen van een dierbare (vader, zoon, moeder, dochter vriend of vriendin) die wel onder woorden wist te brengen waarom de persoon in kwestie zo sp...

  • “JE KRIJGT HET NIET MEER UITGELEGD”

    Michael Renssen Strategy Director

    THEMA: STRATEGISCHE COMMUNICATIE – Op z’n beloop laten. Niet ingrijpen. Geen maatregelen nemen. Gedogen. En uiteindelijk geconfronteerd worden met het grootst denkbare communicatieprobleem: daar waar ooit argumenten voor ingrijpen voor handen waren, krijg je het nu niet meer uitgelegd. Het lijkt erop alsof onze overheid in de voorbije decennia zich vooral van zijn meest coöperatieve, vriendelijkste, maar vooral ook zijn meest passieve kant heeft laten zien. Zo van: “nou het ...

  • IS DE BESTUURDER EEN MASOCHIST?

    Lars Hooning Associate Director

    THEMA: BESTUREN – In de ruim 35 jaar dat ik als vrijwilliger en dan vaak in de functie van voorzitter deel uitmaakte van allerlei besturen in verschillende sectoren, heb ik het nodige meegemaakt. Ik memoreer: chantage, bedreiging (en vervolgens aangifte gedaan), boze brieven van 3 kantjes met veel onwelvoeglijke adjectieven, moties van wantrouwen,  vileine leden die aan je stoelpoten zagen … it’s all in the game. Of je bent beroepsbestuurder – Commissaris van de Koning...

  • MINDER KABAAL, MEER VERHAAL OVER STAAL

    Michael Renssen Strategy Director

    THEMA: STORYTELLING – Het gaat niet goed met de staalproductie. Dat komt vooral doordat autofabrikanten minder staal afnemen, want hun markten staan onder druk. En wanneer je als staalproducent vooral aan die autofabrikanten levert, dan wordt het een één-tweetje: minder afzet, kosten omlaag en mensen eruit. Gisteren en vandaag is Tata Steel in IJmuiden dit verhaal dus aan het vertellen. De vertelbeurt begon eind oktober en het gaat ze niet gemakkelijk af. Sterker, eigenlijk ver...

BLOGS

DE KAASSCHAAF VAN DE NIEUWSTE BLOKKER

THEMA: (HER)POSITIONERING – STAKEHOLDERMANAGEMENT ♦ Rob Heesen of Sarah Jessica Parker? Wie gaat Blokker uit het dal halen? Over de woordvoerderskwaliteiten van winkeldirecteur Rob Heesen schreef partner Edwin van Wijk enkele weken geleden al een beschouwing, die hij beëindigde met de welge...

LEES VERDER

DE KAASSCHAAF VAN DE NIEUWSTE BLOKKER (2)

THEMA: (HER)POSITIONERING – STAKEHOLDERMANAGEMENT ♦ “Sarah Jessica Parker schittert opnieuw in de tv-commercial van Blokker. In deze Blokker commercial wordt er een kijkje genomen in de vrolijke New Yorkse keuken van de Amerikaanse tv- en filmster Sarah Jessica Parker. Met veel flair treft...

LEES VERDER

DE ECHTE LIKE VERDIENEN

THEMA: ISSUE-MONITORING – STAKEHOLDERMANAGEMENT ♦ door Mariska Rebel ♦ Als student “Communicatiemanagement” aan de Hogeschool Utrecht sta ik op de scheidingslijn tussen het zijn van alleen een consument en een jonge communicatieprofessional. Als consument sta je niet stil bij vragen al...

LEES VERDER

HET DAK VAN ROLAND GARROS

Guy Forget, de directeur van het Roland Garros tennistoernooi is boos en schreeuwt het uit: “Ik wil een dak!” Jaloers kijkt hij naar zijn Britse collega van het Wimbledon toernooi, die al zeven jaar een dak boven het centre court kan laten rollen. Hij wél, denkt Guy, terwijl hij weet dat de gem...

LEES VERDER