Een wereld aan vertrouwen
Elke organisatie heeft een missie, waarmee zij aangeeft waarom zij eigenlijk bestaat. Met die missie doet de organisatie beloftes en wekt verwachtingen bij medewerkers en andere stakeholders. Essentieel vertrouwen van stakeholders ontstaat doordat de organisatie die verwachtingen waarmaakt, met woorden en daden (‘zeggen wat je doet en doen wat je zegt’). Of door het bieden van aanvaardbaar alternatief, als de belofte onverhoopt niet kan worden waargemaakt. Vertrouwen dat dus ontstaat door integriteit.
Integriteit en vertrouwen bij verandering
Grote maatschappelijke thema’s als Duurzaamheid (ESG), Diversiteit/Inclusie en Digitalisering vereisen dat uw organisatie zich voortdurend aanpast. Dat vraagt om doorlopende communicatie met uw in- en externe belanghebbenden. Over uw veranderingsdoel en uw vorderingen. Over hoe uw organisatie de daad bij het woord voegt. En over de manier waarop u beloftes en verwachtingen waarmaakt. Hierdoor ontstaan vertrouwen en positieve betrokkenheid. En blijven zij bestaan. Met integriteit – in daad én woord – die de waarde van uw organisatie versterkt en vergroot.
Maatschappelijke waarde
Ons bureau heet niet voor niets ‘Value@Stake’. Ook wij hebben namelijk een missie: ‘Met strategisch en tactisch communicatieadvies bijdragen aan een betere wereld’. Daarom geven onze consultants regelmatig – naast al het werk voor klanten – advies aan maatschappelijke organisaties die onze waarden en ambities voor de wereld delen. En die – heel integer – ’gewoon’ doen wat ze beloven (‘Walk the Talk’). Zoals het beschermen van zaken die dat verdienen. Of het veranderen wat dringend aan verandering toe is. Wij helpen die organisaties graag om – mede door integere communicatie – vertrouwen te winnen en ambities waar te maken.