Micha Zwaaf

Associate Director

“Niet alleen onbekend, maar ook onbegrepen maakt onbemind. Dit is nergens zo waar als in financiële communicatie. Begrijp jij je financiële stakeholders? Begrijpen zij jou? Heb jij begrip voor de belangen van je financiële stakeholders? En hebben zij begrip voor die van jou? Financiële en zakelijke relaties zijn gebouwd op wederzijds vertrouwen. Alleen door elkaar goed te kennen en te begrijpen kan vertrouwen worden opgebouwd. Communicatie speelt hierbij een sleutelrol. En natuurlijk de daad bij het woord voegen. Doen wat je zegt en zeggen wat je doet. Daar moet de ander op kunnen vertrouwen.

Financiële communicatie gaat te vaak alleen over de cijfers. Maar wat is het achterliggende verhaal? Geef je zelf voldoende context aan de ander om de cijfers te kunnen duiden? Wat mij betreft is het verhaal achter de cijfers minstens net zo belangrijk. Ook in financiële communicatie geldt ‘c’est le ton qui fait la musique.'”

BLOGS VAN Micha Zwaaf