Rik Rensen Associate Director

THEMA: MEDIATRAINING – WOORDVOERING

♦ Stelt u zich voor: op een dag staat u er helemaal alleen voor.

Voor een volle zaal boze medewerkers, kritische klanten, briesende leden of woedende wijkbewoners.

Of u staat aan journalisten tekst en uitleg te geven, tijdens een inderhaast belegde persconferentie.

U wordt na afloop gebeld. Om uw verhaal te vertellen: in het Radio 1 Journaal, BNR, RTL Nieuws, Pauw, DWDD, NOS Journaal, Nieuwsuur of Zembla. Of nog erger: bij Kassa of Radar.

Het komt op u aan.

De reputatie van u, de bestuurder en uw organisatie staan op het spel. En een goede reputatie is u veel waard.

Steeds vaker moeten bestuurders van ondernemingen, instellingen of gemeentes verantwoording afleggen in de publieke arena. Confronterende vragen. U krijgt maar één kans het goed te doen.  The camera never blinks.’

Dat is een teken van deze tijd. Sociale media spelen daarin ook een prominente rol.

Niet alleen journalisten stellen vragen. Ook uw stakeholders: burgers, klanten en medewerkers. Het gebeurt steeds vaker. En het worden er elke dag meer.

Communiceren is een vak. Goed communiceren is de hoeksteen van uw reputatie. Of die van uw bedrijf. Wie effectief communiceert kan veel winnen. Wie slecht communiceert verliest. Niet communiceren is geen optie.

Daarom ontwikkelde Value@Stake speciaal voor topbestuurders 

Speechdating  en  Interviewdating

Een individuele masterclass. Die kost u één dag van uw kostbare tijd. Op uw eigen locatie. Of – zo u wilt – de onze.

  • U leert uw kernboodschap helder te formuleren.
  • U leert de fijne kneepjes van het confronterende interview.
  • U leert een geloofwaardig verhaal te vertellen.
  • ‘Off camera’ en ‘on camera.’

Opdat u er dadelijk niet meer alleen voor staat.

Deze individuele masterclass wordt gegeven door Rik Rensen, Communicatie strateeg bij Value@Stake. 

Meer weten over deze masterclass? Maak een afspraak met Rik. Bel ons, stuur ons een e-mail of maak gebruik van ons contactformulier

Als voormalig journalist én hoofdredacteur van RTL Nieuws, NOVA en Radio Nederland Wereldomroep leidt Rik u langs valkuilen van de huidige mediacratie en versterkt hij uw effectiviteit als dé belangrijkste woordvoerder van uw onderneming of organisatie. 

MEER BLOGS VAN Rik Rensen

MEDIA-PROOF: OVERLEEF IK EEN MEDIACRISIS?

THEMA: CRISIS- EN ISSUEMANAGEMENT ♦ Op een dag staat u er helemaal alleen voor, althans zo voelt het.  Voor u staat een volle zaal boze medewerkers, kritische klanten of woedende wijkbewoners. Of een kritische journalist stelt een vraag tijdens een inderhaast bijeengeroepen persconferentie waarop...

LEES VERDER

VERBALE HARAKIRI PARKMOBILE

THEMA: WOORDVOERING – CRISIS- EN ISSUECOMMUNICATIE ♦ Value@Stake staat ondernemingen en CEO’s bij in hun mission-critical communications. Wij helpen u graag met de voorbereiding op potentiële stressvolle momenten. Met Interviewdating van Value@Stake bereidt u zich daarnaast gedegen voor o...

LEES VERDER

MEER BLOGS

WIE ZIJN BRAND BRANDT …

Sinds de jaren ’60/’70 kennen we activistische NGO’s die bedrijven publiekelijk aanspreken op hun gedrag. Greenpeace dat met z’n Rainbow Warrior de walvisjacht en dumpingen van radioactief of anderszins giftig afval op zee probeerde tegen te gaan, Stichting Wakker Dier dat de Plofkip...

LEES VERDER

IN HET OOG VAN DE STORM

THEMA: CRISISCOMMUNICATIE – Als we de mensen die er iets vanaf weten mogen geloven (en dat mogen we, zou Mart Smeets zeggen), bevinden we ons nu in het oog van de storm. De voorkant van de coronastorm hebben we afgeslagen, of beter, onder controle gekregen. Dat deden we door massaal gehoor te ...

LEES VERDER