Rik Rensen Associate Director

THEMA: MEDIATRAINING – WOORDVOERING

♦ Stelt u zich voor: op een dag staat u er helemaal alleen voor.

Voor een volle zaal boze medewerkers, kritische klanten, briesende leden of woedende wijkbewoners.

Of u staat aan journalisten tekst en uitleg te geven, tijdens een inderhaast belegde persconferentie.

U wordt na afloop gebeld. Om uw verhaal te vertellen: in het Radio 1 Journaal, BNR, RTL Nieuws, Pauw, DWDD, NOS Journaal, Nieuwsuur of Zembla. Of nog erger: bij Kassa of Radar.

Het komt op u aan.

De reputatie van u, de bestuurder en uw organisatie staan op het spel. En een goede reputatie is u veel waard.

Steeds vaker moeten bestuurders van ondernemingen, instellingen of gemeentes verantwoording afleggen in de publieke arena. Confronterende vragen. U krijgt maar één kans het goed te doen.  The camera never blinks.’

Dat is een teken van deze tijd. Sociale media spelen daarin ook een prominente rol.

Niet alleen journalisten stellen vragen. Ook uw stakeholders: burgers, klanten en medewerkers. Het gebeurt steeds vaker. En het worden er elke dag meer.

Communiceren is een vak. Goed communiceren is de hoeksteen van uw reputatie. Of die van uw bedrijf. Wie effectief communiceert kan veel winnen. Wie slecht communiceert verliest. Niet communiceren is geen optie.

Daarom ontwikkelde Value@Stake speciaal voor topbestuurders 

Speechdating  en  Interviewdating

Een individuele masterclass. Die kost u één dag van uw kostbare tijd. Op uw eigen locatie. Of – zo u wilt – de onze.

  • U leert uw kernboodschap helder te formuleren.
  • U leert de fijne kneepjes van het confronterende interview.
  • U leert een geloofwaardig verhaal te vertellen.
  • ‘Off camera’ en ‘on camera.’

Opdat u er dadelijk niet meer alleen voor staat.

Deze individuele masterclass wordt gegeven door Rik Rensen, Communicatie strateeg bij Value@Stake. 

Meer weten over deze masterclass? Maak een afspraak met Rik. Bel ons, stuur ons een e-mail of maak gebruik van ons contactformulier

Als voormalig journalist én hoofdredacteur van RTL Nieuws, NOVA en Radio Nederland Wereldomroep leidt Rik u langs valkuilen van de huidige mediacratie en versterkt hij uw effectiviteit als dé belangrijkste woordvoerder van uw onderneming of organisatie. 

MEER BLOGS VAN Rik Rensen

MEDIA-PROOF: OVERLEEF IK EEN MEDIACRISIS?

THEMA: CRISIS- EN ISSUEMANAGEMENT ♦ Op een dag staat u er helemaal alleen voor, althans zo voelt het.  Voor u staat een volle zaal boze medewerkers, kritische klanten of woedende wijkbewoners. Of een kritische journalist stelt een vraag tijdens een inderhaast bijeengeroepen persconferentie waarop...

LEES VERDER

VERBALE HARAKIRI PARKMOBILE

THEMA: WOORDVOERING – CRISIS- EN ISSUECOMMUNICATIE ♦ Value@Stake staat ondernemingen en CEO’s bij in hun mission-critical communications. Wij helpen u graag met de voorbereiding op potentiële stressvolle momenten. Met Interviewdating van Value@Stake bereidt u zich daarnaast gedegen voor o...

LEES VERDER

MEER BLOGS

‘MIND THE GAP’​ REVISITED

Eerder deze week werd duidelijk dat beursgenoteerde ondernemingen het niet zien niet zitten om “een maatschappelijke zorgplicht opgedrongen te krijgen”.  De nieuwe corporate governancecode, die in de maak is, zou voor beursondernemingen wel eens het Shell-schrikbeeld kunnen opleve...

LEES VERDER

Tegen maatschappelijke zorgplicht? Hoezo?

Er is tegenwoordig geen grote onderneming meer te vinden die niet beweert MVO/CSR en ESG hoog in het vaandel te hebben.  Maatschappelijk verantwoord ondernemen, corporate social responsibility en duurzaamheid op environmental, social en governance gebied is ‘the name of the game’ ...

LEES VERDER