Value@Stake Mission-critical insights

THEMA: CRISIS- EN ISSUEMANAGEMENT – STAKEHOLDERMANAGEMENT

♦ Bij (dreigende) insolventie van een onderneming en een eventueel daarop volgend uitstel van betaling (surseance) en faillissement met of zonder doorstart, is er een spanningsveld tussen verantwoording en openheid enerzijds, en geheimhouding anderzijds. De vraag hoe vorm te geven aan mission-critical communications – strategische communicatie die de missie, het waardedoel van uw organisatie ondersteunt – doet zich dan in alle hevigheid voor. Op 17 november jl. organiseerde Value@Stake hierover een expert-panel, waaraan curator Marc van Zanten en journaliste Barbara Rijlaarsdam deelnamen.

Tijdens elke fase – insolventie, surseance, faillissement – spelen andere belangen en hebben andere belanghebbenden een meer of minder prominente rol. En dat ook nog vaak in een emotionele setting, die – als u het treft of niet treft, het is maar hoe u het bekijkt – door de media met veel schijnwerpers wordt belicht. Dan wordt het pas écht een achtbaan.

Click hier om het white paper te downloaden.

MEER BLOGS VAN Team

WHITEPAPER ‘HET F-WOORD’

Ondanks de corona-noodhulp en de voorgenomen exitstrategie zien veel bedrijven dat zonder ingrijpende maatregelen hun voortbestaan in gevaar komt. En zelfs als alles -hopelijk snel- achter de rug is, betekent het Nieuwe Normaal niet ‘business as usual’. Vrijwel niemand ontkomt eraan om voor de l...

LEES VERDER

WHITEPAPER MAATSCHAPPELIJKE ORGANISATIES

Vandaag verscheen de whitepaper “MEER AANDACHT VOOR EFFECTIEF EN STRATEGISCH STAKEHOLDERMANAGEMENT VEREIST, MAAR HOE GAAT MIJN ORGANISATIE DAT DOEN?, van onze bestuurlijke expert Lars Hooning. Speciaal voor organisatieprofessionals die hun vaardigheden in stakeholdermanagement in een snel ver...

LEES VERDER

MEER BLOGS

IN HET OOG VAN DE STORM

THEMA: CRISISCOMMUNICATIE – Als we de mensen die er iets vanaf weten mogen geloven (en dat mogen we, zou Mart Smeets zeggen), bevinden we ons nu in het oog van de storm. De voorkant van de coronastorm hebben we afgeslagen, of beter, onder controle gekregen. Dat deden we door massaal gehoor te ...

LEES VERDER

WHITEPAPER ‘HET F-WOORD’

Ondanks de corona-noodhulp en de voorgenomen exitstrategie zien veel bedrijven dat zonder ingrijpende maatregelen hun voortbestaan in gevaar komt. En zelfs als alles -hopelijk snel- achter de rug is, betekent het Nieuwe Normaal niet ‘business as usual’. Vrijwel niemand ontkomt eraan om voor de l...

LEES VERDER